fredag 15 april 2011

Ur Allt i Hemmet nr 6 !
.





Hej på er =) !


Det var en härlig sommardag för snart två år sedan som duktiga Helena Skarp och Mari Eriksson var hemma hos oss och fotade :) ! Här ovan ser ni mina favoriter ur Allt i Hemmet. Blev till och med inspirerad av att se mitt eget kök, och satt igång med städningen så fort jag hade sett reportaget första gången förra veckan :) Nu har jag en alldeless egen tidning, glaaad!


Tyckte det var extra kul att Olofs Whiskyskåp fick en hel sida, wow! Det är verkligen en sån detalj som jag hade aldrig tidigare sett någonstans - eget påhitt från topp till tå :D


Dom fick till så otroligt vackra bilder från vårt badrum i källaren - råspont på väggarna, gammal sittbadkar med tassar från Nacka byggnadsvård, gammaldags blandare, vackert sjösten på golvet, infälld fönster ovanför handfat.. tyckte det var såååå synd att de bilderna inte kom med! Som jag nämnde tidigare så hade jag även gärna sett bilder från vårt sovrum samt av de otroligt vackra pardörrar från 1800-talet, snyft :) Mari är verkligen grymt duktig på att fota!!!! Dagen som Helena och Mari var hos oss är ett minne för livet! Underbart kreativa & härliga båda två!


PS. Det hade smugit in ett litet fel gällande Olivers rum - där satte vi råspont, så originalvägg är inte framtagen i hans rum som det stod i texten, däremot är originalväggar delvis framtagna i vardagsrum, tv-rum, sovrum, trappgång och i dagsläget även i lillrummet :)


En riktigt skön fredag önskar jag till er alla! Tack för att ni kikar in och lämnar alltid så goa kommentarer! Ni gör mig sååå glad :)!


Kram/Ansku

8 kommentarer:

På Nylund sa...

Vad roligt! Bilderna är helt underbara. Ni har det så fint!!!

Kram Daniela

Millas hem sa...

Ljuvliga bilder allihop!

Kram Camilla

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej! Reportaget var så vackert tycker jag! Ert hem är så harmoniskt och fint :-) Ni ska verkligen vara stolta över vad ni skapat! Hoppas ni får en skön helg! Kram Miriam

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

åh så fina bilder, måste till affären och inhandla tidningen, gillar din stil!

skön helg på er!
kramar emmeli R

Anonym sa...

Jättejättefint reportage! Har du inte bilderna som inte var med? Kan du inte lägga ut dom isåfall, jag är ju jättenyfiken :)
Ha en härlig dag! Kram Anna

Carola -nyaTrender sa...

Jätte fint reportage! Fina bilder...

Unknown sa...

Hej!
Hela reportaget var suuuperfint! Det lustiga var bara att jag hade läst din blogg först, innan jag fick hem tidningen så jag reagerade ju direkt på att de skrivit fel namn och det där med W för kattens namn osv *hahaha* Det blev helt enkelt en väldigt rolig upplevelse!

Ha en underbar söndag!
Kram ia

Gunilla sa...

Fantastiskt vilka fina bilder och ni är ju otroligt duktiga på inredning och alla detaljerna.
kakelungnen känner jag igen från vårt första boende då vi hyrde en lägenhet där fanns det en sådan och en järnspis i köket.
Ja det var då det fast jag skulle gärna vilja ha både järnspis och kakelugn nu ochså.


Ha en riktigt fin Söndag
Jag håller tummarna.

kramen/Gunilla