tisdag 12 april 2011

Grönt är skönt !



Hej på er!

Lite färg i vårt vita hem i form av en gammal grön industrilampa :)! Ni minns säkert lampan som var tänkt till arbetsrummet från allra första början. Lampan är ju galet för maffig i det lilla rummet och dessutom blev det ett barnrum i stället för arbetsrum :D Jag har ju min lilla arbetshörna på övre hallen. Som ni kan sen läsa på hemreportaget, så är min stil en blandad kompott med gammalt och nytt. Lantligt, avskalad med lite inslag av industri (betonar ordet inslag, för det får absolut inte bli för mycket industri :D). Jag köper helt enkelt de saker som jag tycker om oavsett tidsrymd. Det ska kännas rätt i hjärtat :) Har förresten en exakt likadan grå industrilampa som vi har över matrumsbordet fast i mindre storlek (den stora lampan syns i hemreportaget). Var meningen att den skulle hamnat i köket redan för två år sedan, men det blev aldrig av. Nu tror jag bestämt att jag ska lägga ut lampan på butikens "vintage-avdelning" och sälja den vidare så kan någon annan ha glädje av den :)

Ikväll ska jag på modevisning, vi är ett gäng med 6 tjejer - ska bli sååå skoj :) !

Önskar er en riktigt skön dag!



Tillägg: Jag blir tokig! Vad f*n har hänt med blogger? Blir så himla stora mellanrum.. och tidigare blev det inte mellanrum alls, hmmmm. Någon som vet hur man ska bära sig åt ?

Kram/Ansku

9 kommentarer:

Puumuli sa...

En snygg lampa och färgen är fin den också!

Kram
Sari från Puumuli

Bland Mossa och Tegelsten sa...

Sååå fin lampa!
Måste säga att jag tycker du har en underbar blogg!

Kom häromdagen fram till att du är visst en gammal arbetskompis med min vän som är ifrån Hagfors...hihi...så skoj!

Mm...jag gillar din blogg skarpt:)
Ha en fin dag!
Kram Therese

Essay_writer sa...

I agree with you

carro sa...

Hej! Spanade i Allt i hemmet idag på jobbet! Fint hemma-hos-repotage! Hittade den blogg när jag googlade på barnrum. (väntar första lilla i sommar) och har varit fast sen dess. Tack för en bra blogg!

VITA NYANSER sa...

Sååå fint! Här har det oxå smygit sig in mer av den industiella stilen. Jag håller med om blogger, får oxå stora mellanrum. Hoppas någon kan ge en förklaring.

Kram L-L

Anonym sa...

Kaunista kuten aina ennenkin Ansku,
Teollisuuslamppu on supersöpö...

Terkkuja keväisestä Naantalista, Kirsi

Tina sa...

Lampan är superläcker!
Har ett par liknande i grått, grönt var riktigt snyggt..

Ha det gott!

Fröken Fräken sa...

Det brukar funka om man trycker shift + enter när man byter rad, då brukar det bara bli en vanlig radbrytning!
Nu har jag sett ert fina hem i Lantliv också, inspirerande!

På Nylund sa...

Det blev jättefint med lampan!

Kram Daniela