fredag 29 april 2011

Årets första !


Hej svejs,


Årets första pioner inhandlades igår, ljuvligt ! Blev 5 st rosa, sååå v a c k e r t ! Så nu har pionsäsongen påbörjat och det gillas :D
Verkar bli strålande väder idag också, h ä r l i g t !

Ska ta och fota mitt blivande köksland sen så får ni se hur långt jag kommit. Igår hade jag en kundkväll (alltid lika kul, t a c k för att ni kom !!) och idag ska Olof på innebandycup, men ska fortsätta med kökslandet imorgon. Idag blir det en mysdag med barnen - inga måsten, bara vara :) !! Minns ni att jag skulle ha 5 st pallkragar vid landet - gjorde ordning 6 st, men än så länge har bara 4 st kommit på plats :D och jag tror faktiskt jag nöjer mig med dom så länge. Har ju 3 st på andra sidan av huset, så en stor och 3 st mindre känns lagomt vid kökslandet plus friland bredvid där potatis och morötter ska odlas. Ska bli spännande!

Här kommer en bevis på att även finländare kan, så himla bra låt!!!!!! Man blir riktigt festsugen ;D



http://www.youtube.com/watch?v=g7CWejxqH78


Lillen sover så nu ska Oliver och jag passa på att äta vaniljglass med årets första jordgubbar som även de inhandlades igår :) .. och lite kladdkaka till det, mums !

Ha en riktigt riktigt skön fredag goa bloggisar !


Tillägg: Oliver hade en så go kommentar tidigare i morse när vi satt på soffan: mamma jag ser att du har en stor mage, fet och fläsk :)


Kram/Ansku

4 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint ni har hemma! Så ljust och fint. Vad mysigt att kunna få rå om sina barn så där och mysa med lite gofika. Och de är ju för skojjiga i sina kommentarer ibland barnen. Ska man säga att de helt enkelt är ärliga.

Trevlig helg. Kram Josefin

Anonym sa...

Hejsan!
Vad fint ni har det!
Jag skulle vilja veta vad ni har för golv och vilken färg ni i så fall målat med? Sen undrar jag också om det är slittåligt. Jag har nämligen tre små barn och en hund samt en kar som traskar in med skor på!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Malin

Det vita dårhuset sa...

Oh vad luftigt och vackert!


T*R*E*V*I*G H*E*L*G

Kram Erika

Unknown sa...

Härligt med pioner, DE är ett måste :)

Min dotter sa när hon var mindre att min mage var så degig och gosig.. hm.. de är roliga.

Kram Maria