torsdag 14 april 2011

Städning pågår !

Hej,

Idag är det dags för "veckostädning"! Tycker iofs att jag gör inget annat än plockar och städar, och ändå är det smutsigt överallt. En gång i veckan försöker jag städa lite bättre, och då bland annat renbäddas sängarna. Har dock ingen speciell städdag, det varierar för vecka till vecka (oftast faller för en torsdag, fredag eller lördag). Dammsuga får jag göra minst en gång om dagen (behöver jag tillägga att hund och vitmålade eller vitoljade golv inte alls är någon bra kombination)!


Har köpt en svart skolplansch på Tradera som troligtvis hamnar i matrummet. Tidigare hade vi ett litet skåp ovanför fotöljen i matrummet. Skåpet är nerplockad för länge sedan, och nu hänger det en skolplansch där i stället - passar sååå mycket bättre tycker jag :) Men tror det kan bli ännu bättre med en svart skolplansch :D Då matchar den bättre med den svarta kyrkbänken, barnstolen samt med de grå plåtstolarna! Ska försöka fota imorgon och visa lite mer helhetsbilder :)


Ha en fin dag!


PS. Imorgon finns Allt i hemmet nr 6 äntligen att köpa i butiken, som jag längtat. Har dock sett reportaget hastigt, och måste erkänna att jag blev smått besviken när tidningen inte tog med några bilder från vårt sovrum, lilltoa eller badrum i källaren. Vackra pardörrar vi har mellan kök och tv-rum kom inte heller med.

Kram/Ansku

9 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Ansku!
Svarta skolplanscher har jag oxå, de är jättefina! Funderar på att ha en av mina i gästrummet när vi gjort om där.

Vad kul att tidningen finns ute i butik nu men tråkigt att man inte fick se bilder från flera rum..det kanske kan komma med i något framtida reportage från ert vackra hem;)

Kraam Jenny

Lilla gårdshuset sa...

Hej Ansku!

Har sett reportaget i AiH idag. Ni har ett så underbart hem! Bland det finaste jag har sett. Helt i min smak. Är en trogen läsare av din blogg. Alltid gillat den och ditt hem. Är så roligt nu när du gör inlägg lite oftare. Har jag vägarna förbi Hagfors någon gång så kommer jag in på en kopp kaffe;).

Kramis/Heléne

Lantligt i smultronbacken sa...

Förstår dig till fullo med dammsugningen varje dag. Tre katter och kattlucka....

Det är så fint med en gammal skolplansch på väggen. De blir så fruktansvärt dyra nu för tiden tycker jag.

Kram Teres

SOFIE sa...

Åh gud vilket vackert hem du/ni har!! =) Roligt att ha hittat hit! Massa kramar!!

Fröken C sa...

Vilket härligt repotage i AiH:))))
Underbart hem ni har!

Ja, dammsugaren är en maskin som går varm här oxå, fast vi inga husdjur har:))

Ha det gott!
Kram C

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Spännande, ska absolut köpa tidningen. Finns säkert massor av fina bilder från ert hem ändå, men visst är det trist om det inte blir som man förväntat sig.
Ha det gott! Kram Milla

LOPPISLIV sa...

Fin bild!! Vita golv sååå vackert men som sagt de kräver lite mer underhåll...

Igår köpte jag AiH, jag tyckte det var sååå fint reportage. Grattis till det. Kraaaam P

Anonym sa...

Ansku,

Nyt pitää minunkin juosta kauppaan ostamaan Allt i Hemmet...haluaaaan nähdä kauniin kotinne sisustuslehdessä.

Ihania kevätpäiviä sinulle,

Terkkuja Naantalista Kirsi

Anonym sa...

Trist att du bara gnäller när du äntligen får ett reportage i en tidning. Jag blev faktiskt inte speciellt sugen på att läsa reportaget nu.