måndag 11 april 2011

Pallkragar!k
.



Mina pallkragar som slutligen i år blivit målade med falurött. Blev sååå nöjd! Genast lite mer gammaldags känsla.. :) Framtida uthus ska också bli falurött, likaså vedbo (som inte finns ännu) samt det gamla garaget som först måste rustas upp. "Vedkojorna" (2 st, ser ut som hundkoja med avtagbara tak :)) som sambon gjorde i fjol som en nödlösning är också faluröda. Husets färg är ännu inte bestämt. Behålla ljusgult alternativ måla vitt eller falurött är stora frågan.




Hej svejs!

Pallkragar måste ändå vara det bästa påhittet :)! För två år sedan gjorde jag ordning ett litet miniköksland med pallkragar. Då lades även gatsten runt pallkragarna. Har även gjort ett par tappra försök att rensa ordning det gamla trädgårdslandet, men där har tyvärr kirskål tagit överhand och är inte lätt att bli av med kan jag lova! Men det gör inte så mycket eftersom där ska ändå framtida uthus stå är det bestämt.


I ena av pallkragarna ovan finns flera åriga örter, bland annat oregano. I de andra två kommer jag att ha lite ettåriga sommarblommor. Sådde faktiskt igår vit pionvallmo. Vet ej om det är för tidigt, och dessutom hade fröna gått ut då de inhandlades för ett par år sedan och blivit liggandes inomhus sen dess. Förra sommaren gick förbi i illamåendets (gravid) tecken ;).


Under helgen har jag börjat med kökslandet som ska vara på andra sidan av huset. 5 st pallkragar plus friland ska det bli :)!



Hoppas ni får en bra början på veckan!



Kram/Ansku

7 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Så fint det blev.

Jag ska snart börja med vårt pallkragsland jag med, nu är äntligen all snö borta där. Jag har redan två kragar med sallad och smulgubbar. Smulgubbarna får hänga med sen blir det några lådor till i en rektangulär form med grus emellan och sten runt om. Bra med sten så inte alla sniglar och ogräs kommer.

Kram Teres

Madame Edith sa...

SNYGGT!!! Blev ju jättefint att måla pallkragarna :)

Ha en fin dag/M

Mina drömmars hus sa...

Fint!!
Har också fyra som ska målas i falurött.
Ha en bra start på veckan
AC

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Så fint det blev och som du säger så är det så mycket lättere att hålla efter.
Jag vill också ha såna och att kunna odla det som används mycket här hemma.
Färska kryddor och sallad och rabarber.

Ha en fortsätt bra dag och vecka!

Kram Sirpa

Jenny sa...

Vad fint det blev!
Jag har några stora pallkragar på jobbet jag ska ta hem o måla röda:)Förhoppningsvis blir det något planterat sen oxå;)

Ha det bra!

Kraam Jenny

Essay_writer sa...

you did this?

Anonym sa...

Tack för inspirationen, ska genast tag i mina pallkragar.

Ha en härlig dag!