måndag 21 november 2011

Julpyntsplaner 



Heippa hej!

Ingen snö här inte :( Bilden ovan är från förra året! Man tittar förväntansfullt ut varje morgon,  meeen varken minusgrader eller snö :( Som jag längtar!!!!!!!!

Det blev inte adventpyntat under helgen som planen var. Får göra det under denna vecka istället :) Pappstjärnorna och mina två stjärnor för värmeljus ska upp ikväll!! Kan vara bra också att ha extra mycket och göra denna vecka. Imorgon blir det igen ett sjukhusbesök med ultraljud och även finnålsbiopsi denna gång. Vid förra ultraljud såg man en liten förändring i höger sköldkörtelloben, så det blir extra nervöst med undersökningen, men framförallt i väntan på resultatet!

Mina julpyntsplaner såhär långt. Hyacinter, amaryllisar, julrosor tillsammans med mossa i fina krukor/skålar som vanligt. Även "amaryllis i blomvas" är ett måste. Tuvade strut ifylld med lite enris eller granris lite varstans. Lingonkransar vid dubbeldörrarna inne. Ett par ljusslingor. Pepparkaksgran. Enriskransar ute. Massvis granris ute. Ingen julgran inomhus iår! En gran utomhus istället!!! Lyktor/zinkhus inne som ute. "Granris-stjärna" som blivit en tradition :) Och sen vill jag ha en skål/fat fyllda med fina julgranskulor .. till samlingen vill jag ha några svarta och ett par svartvitrandiga kulor också. Och Oliver vill ha sina Maileg tomtar i sitt rum förstås (fast med tomtarna väntar vi ett tag till) :) Julkalender (med små "paket") till Oliver ska också fixas (har fått hem girlang-julkalender från Maileg, så kanske blir det en sådan..)

Hur tänker ni pynta iår??


Idag försöker jag hinna med att fota lite i övrehallen. Det lilla arbetsbordet har flyttat ut och där finns numera en liten läshörna :)


Kram på er och en go måndag!

/Ansku

3 kommentarer:

Linda.. sa...

Hej! Jag brukar kika in här då och då, och tycker att du har en fantastiskt fin blogg.

Vi tjuvstartade julpyntandet i helgen, och det är så mysigt.

Hoppas du får ordning på sköldkörteln snart.

Mvh Linda

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Ansku !

Onnea huomiselle reissulle lääkäriin.ymmärrön toki että oot jännittynyt!
Toivottavastie ei oo vakavempia muutoksia !

Pietön peukkuja ja oot ajatuksissa!
Halein Sirpa

Villa Tallbacka´s Home sa...

Hejsan!

Så mysigt ni verkar ha det hemma hos er!
Ville bara önska dig lycka till i morgon, kommer gå väl!
Jag själv är klar till Adventen, så nu kan snö och minusgraderna komma!:)

Styrkekramar till dig från mig!