torsdag 24 november 2011

Adventspynt pågår..

 Titta, jag har kommit vidare med "tavelväggen" också.. här ska upp en bild på Alvar samt en syskonbild på barnen iallafall!

Ovan lite adventsbilder i vardagsrummet, vilket är det ända ställe som är pyntat klart. Eller inte riktigt. Fattas en pappstjärna i ena fönstret. Skulle förstås vilja ha någon hyacint på vardagsrumsbordet, men just nu går det inte. Alvar plockar ju ner ALLT ;) Inte dåligt att man kan ha två glaslyktor ståendes på bordet.

Idag har jag hållit på i matrummet. Pappstjärnan ska upp tillbaks, men först ska Himlas hissgardin upp. Stjärnan måste nog flyttas lite när gardinen väl är på plats.. Det är en tradition att ha två stjärnor. En klädd med mossa och den annan med granris. Stjärnan (finns även som hjärta) finns att köpa i "gårdsbutiken" för 85 kr. Fina både inne och ute!




Hej hopp!

Hoppas ni har det fint! Nu är jag på G på riktigt med adventspyntandet :) I går fixade jag iordning vardagsrummet. Idag står matrum och tv-rum på tur. Hoppas jag hinner att påbörja i köket också.. Idag fastnade även våra husdjur på bilden. En riktig Svensson familj är vi :)))

Ha nu en riktigt fin dag! Själv ska jag fortsätta städa/pyssla och lyssna på Sonja Aldén :)


Stor kram på er!


Ansku

5 kommentarer:

Ardisia sa...

Heippa Ansku!

Olipas kurja lukea sinun sairastelusta, taikka no sanotaanko diagnoosin odottelusta. Aika menee varmaan hitaasti. Peukut ja varpaat pystyssä että ei ole mitään vakavaa!! *kram*

Onhan se kivaa laittaa joulua =) Ihana kun nyt ensimmäinen adventti o ovella, on lupa alkaa kuuntelemaan joulumusiikkia ja kaikkea muuta asiaan kuuluvaa :)
Toivottavasti teillä on pian kaikki terveistä, meillä kaikki tällä hetkellä tarveitä!
Mukavaa illan jatkoa! Mia

Anonym sa...

Så fint julpyntat! Hur klär du stjärnan och med vad?

ansku sa...

Stjärnan på bilden är klädd med grönmossa, bara att sätta fast med ståltråd. Busenkelt :)

Villa Tallbacka´s Home sa...

Hej kära du!

Vad fint du pyntat! Visst är det väl roligt!? Går in i någon slags trans tror jag!? :)

Ha en go helg, kram från mig på Tallbacka

Emma-Linnea sa...

Hej :) vart har du köpt din lampfot som står i fönstret är på jakt efter något liknande?:) mvh emma