fredag 7 oktober 2011

Övrevåning en oktobermorgon!

Övrehallen med lilla arbetshörnan och  massa sladdar  ;)

Bara en liten glimt från Alvars rum.. som i förra månad förvandlades till gästrum igen (mamma och pappa var här:)).. Vem vet vi kanske ska ha vårt sovrum här någon gång..
.
Olivers rum, som var det första sovrummet som renoverades. Bilden är tagen från vårt sovrum.

Oliver har fått ta över våra gamla rutiga påslakanset från Gripsholm. Passar utmärkt i hans rum tycker jag. En på sängen och en i fotöljen :)

På klädstången från Ikea hänger det numera gosiga stickade tröjor/tunikor i stället för alla "sommarklänningar".. en del klänningar hänger dock med även på vinterhalvåret! Jag vill ha klädställningen från GRANIT i stället. Någon som vet vilka butiker som har den i sortimentet ?

Sovrum sett från Olivers rum..

Övrehallen sett från vårt sovrum. Så skönt med en ny balkong!! Jag tänker mig en rottingfötolj med fårskinn i ena hörnet här. Har nu säkert minst två år tänkt att köpa en i naturfärgen, men nu har ju Ikea fått en fin svart också.. En budjetvariant från Ikea ska det bli iallafall.


Hej på er!

Hoppas ni har det skönt!

Här lite bilder från vår övrevåning :) Inte så praktisk kanske, men jag gillar det mycket åndå. Jag tycker övrevåningen speglar mycket på den känslan jag vill/försöker ha i huset. Vet ej om ni hänger med. Med ibland tycker jag att det är svårt att visa helhet och att läsarna skulle få uppfattning hur vi egentligen har det. Det här är liksom JAG. Sen är det upp till betraktaren om man tycker att det är fint eller ej :))

Vi ska ju ändra lite i sovrummet är planen. Där vill jag ha en svart kamin (vart på önskelistan länge nu!) och hela murstocken framme ! Sen har jag i näthinnan ett stort hemmagjort arbetsbord som jag sett länge lääänge sedan i en inredningstidning. Inte lika, isället vårt egenversion av bordet ska det bli. Men idén fick jag från bordet jag såg :) Furu klaffbyrån ska väck och säljas. Endast ett skåp, säng, byrå bredvid sängen, tv och klädställning får bli kvar. Kommer att bli sååå fint!! Och det är ju så underbart härligt att drömma !!!!

Igår var jag till Torsby för ultraljud. Jag har visst knölstruma och mycket knölar, så mycket att han inte kunde räkna - iallafall över 20 st enligt röntgenläkare. I dag togs det blodprover igen. Börjar känna mig som en "stamkund" på vårdcentralen ;))

Ni är många som tittar in.. blir extra glad om ni lämnar en liten hälsning :)


Kram /Ansku

9 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Hejsan!! Tycker du har en underbar blogg och kikar ofta in!! Önskar dig en riktigt skön och härlig helg;)

Må så gott!!

Kram Anetthe

Unknown sa...

Drömma är bland det underbaraste och sen få se att den blir verklighet ett steg i taget är fantastiskt.

Det var inge vidare med knölstruma..
Hoppas du mår bättre snart
Kram Maria

Ardisia sa...

Heippa! Toivottavasti ymmärrät suomea, käsitin niin että olet myöskin suomesta muuttanut?
Mä tulin tänne 2002. Luin täällä sairaanhoitajaksi, toive olisi lukea vielä eteenpäin lastensh:ksi tai kätilöksi, olen nyt BB:llä töissä mutta vielä syksyn päälle aloitan myös barnmtg:lla. Tunteja vaan, kun on pikkuinen kotonakin.
Kiva että löysit blogiini Sirpan kautta (villa björkenäs backen). Sirpasta on tullut hyvin läheinen, ollaan tunnettu vasta vajaa vuosi mutta tuntuu et aina ois tunnettu =)
Teillä on tosi kivan näköistä. Vanhassa talossa on aina oma charminsa =) Kuinka vanha talo teillä on? Ihanan isot makuuhuoneet ja valoisaa! Mä tykkään kans että on vaikeaa saada kuvista muille välittymään se tunnelma ja tyyli mistä pitää, varsinkin kun näyttää vaan osan huoneesta. Mutta toisaalta, eikö se ole pääasia että itse viihtyy ja tykkää (mitä en kyllä aina tee, tälläkin hetkellä niin moni asia on väärin ja kesken täällä ;)
Nyt valmistautumaan iltavuoroon.
Mukavaa viikonloppua!
/Mia

Villa Hemma sa...

Hejhallå

Jag har precis köpt den svarta korgstolen fr Ikea. Kalasfin! Suktar efyer Granit's klädställning :)

Kram

Hvita Villan sa...

Hej!

Jag är en av dom som ofta kikar in hos dig och din underbara blogg. Tid och ork gör att jag sällan lämnar kommentar... Men jag älskar dina bilder och har varit så nöjd med sakerna jag handlat i din webbutik. Kram Lizette

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va fint du har de!!!!
Ha en fortsatt skön helg!!!

Kram LOtta

Anonym sa...

Hej Ansku,
Kikar in i din blogg lite då och då. Gillar verkligen din inredningsstil!
Igår hämtade jag ut en fin TineK lampa och lite annat smått och gott som jag beställt från dig :)
Kram
Veronica i Skåne

Två systrar sa...

Hallåj!! Tack för dina fina goa ord!! Jag älskar serien och jag tycker den har en så fin ton...inte för tungt och fyllt av energi och livsglädje! Nästa avsnitt kommer vara otroligt!!!Ladda med näsdukar! Jag ska till värmland snart, till Sunne den 10 november och föreläsa för 200 pers inom turismen :-) Spännande och galet pirrigt! :-) Vi länkar dig så vi kan följas åt!!!Din blogg är underbart och jag tänker tjuva idén om whiskeyskåp- vilken julklapp till min man! Kramar i lass / C

Jenny sa...

Hej Ansku!
ÅH du har det så fint!! Älskar att se bilder från ert vackra hem som är preciis i min smak:)

Knölstruma låter inte kul..hoppas du mår bättre snart!

Halein Jenny