måndag 17 oktober 2011

Höstens utflykter

Gårdagens Oliver precis innan vi skulle åka hem från faster Fia. Mössa Scotch & Soda, halsduk PdL, långarmad Petit by Sophie Schnoor och sin alldeles nya väst från Napapijri (västen är en 5-årspresent från goa gudföräldrar Malla & Simon - KIITOS!!!!!!!!)

Med hade vi en mycket försenad förlovningspresent till S & J som i ärlighetens namn har legat och väntat att ges sedan i somras. I korgen fanns en flaska rödvin, te, teburk, mörkt kvalitéchoklad, tineK servetter, saltkex, mjukostar & små ostar (ostarna köpte vi väl framme i norrland). Lilla Oscar fick en finfin body från Petit by Sophie Schnoor. Två veckor sen då mina svärföräldrar var dit och hälsade på så skickade vi redan med boken Mina första år samt en Maileg skallra (boken och skallran finns att köpa i min butik, tipseli tips ;)).
.
I början av september var det dags för årets älgjakt i norrland. Oliver fick för första gången vara med papsen på pass. Förberedelserna och vetskapen för att få vara med var mer spännande än själva jakten :). Efter bara en timme på pass, så ringde Olof att det var dags att hämta lill-jägaren. Han gjorde det viktigast: åt grillkorv och drack oboy från en alldeles egen termos, sen var det tråkigt och dags att återgå till inomhusmys med mamsen och lillebrorsan ;)))



Tjolahopp!

Vi har hunnit med två norrlandsbesök under hösten! Först en vecka under älgjakt, och nu under helgen var vi och hälsade på Olofs syrra, dom fick ju en liten gosse i september :)) Det var höstmarknad där, så det blev även en snabbvisit på marken!

Väl när vi kom hem vid nio igår kväll.. efter att jag packat ur väskorna, så började jag städa i källaren och fortsatte tills klockan var kvart över tolv på natten. Måste fortsätta ikväll (men först Ensam mamma söker)! SÅÅÅÅÅ välbehövligt, jag lovar! När jag städat klart så ska jag ta en låååång bad nån kväll i den fina tassbadkaren med L:A brukets badsalt i :)) Nu var det alldeles för länge sen jag badade sist!


Hoppas ni får en fortsatt härlig måndag!


Kram/Ansku

4 kommentarer:

Hvita Villan sa...

Visst är det härligt att få rensa ur! En av mina stora passioner i livet... ; )

Kram Lizette

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Missä päin te kävitte ?
Oliko pitkä matka? Jos saan olla utelias ?
Kylläpäs te ootte reippaita... Me ei olla taas käyty yli vuoteen mut just Tornioon ja Haaparannalle on aika pitkä matka ja sinne ei kehtaa oikein viikonlopun takia ajaa ;) . Mäkin haluaisin lähteä uudeksi vuodeksi.
Pitää muuten käydä huomenna jättään loma laput. Se on kai se joka on huono puoli hoitoalan hommissa ;)

Kivalta näyttää Oliverin vaatteet.
Hauskaa järjestekyä. Mäkin katsoin juuri ensam mamma söker.
Ja taas tuli ahmittua herkkuja.
Ei ala hyvin nää maanantait ;)

Hyvät illan jatkot ja toivottavasti kuullaan :)

Halein Sirpa

Millygarden sa...

Skönt med storstädning..man känner sig så nöjd efteråt...

ett bad låter som en bra bonus efter lyckat arbete.

kram Marina

Annelie sa...

Vilka FINA kläder du har på barnen! Vi har en del Pomp de Lux kläder, men de andra märkena du har skrivit om har jag inte riktigt koll på - måste kolla upp!!
Och vad skönt det är att rensa - jag älskar att åka till tippen och återvinningen. Skön känsla efteråt! Kram