torsdag 27 oktober 2011

Arbetsbordet så här långt !

Skrivaren får stå sen på hyllan där svarta skokartongen står just nu! Obäddat säng skymtar på bilden.. Till vänster om bordet dörröppning till övre hallen. Murstocken i sovrummet ska tas fram och en svart kamin installeras någon vacker dag (en dröm som jag haft läääänge nu)!!!

Rustik bordskiva!


"Julpapper" från Ikea, SÅÅÅ fina!!!



Hej svejs!

Inte alls klart, men var bara tvungen att provpiffa liiite :) Det fattas en golvblanka. Bordet blir ca 75 cm i bredden när den är klar och sänkes då ner mot bockar. Blankan ska hem från norrland först, så det dröööööjer :(  Kanske hittar vi en annan lösning. I början var tanken att Olof själv skulle göra benbockarna. I söndags var vi en sväng till det stora varuhuset och då följde även med hem dessa benbockar. Blev faktiskt helt okej. Ska måla dem sen med samma färg som bordskivan som nu är enbart grundmålad. Vad mer följde med hem får ni se annan gång.

Vi funderar på att ha TVn på väggen ovanför bordet. Just nu står den på furubyrån som ska bort! Svarta ram, foto eller dylikt bredvid.. Någon snäll bloggerska som har svart och/eller grå Washi tejp över ?? Hojta till isåfall, så köper jag gärna!!!!

Och jag vill på Granit. Det var alldeles för länge sedan nu, och önskelistan är LÅÅÅNG. Har ju ingen "väggalmanacka" heller för den tidigare gick ut juli :((( Skit oxå!

Ikväll ska jag ha ett bord för Anskus Kammare och sälja lite varor i samband med modevisningen, spännande! Och i tisdags var det med en artikel om min lilla butik i lokaltidningen :)

Obs! Missa inte tävlingen, se inlägg nedan!!

Kram/Ansku

5 kommentarer:

Ardisia sa...

Kommer att bli så snyggt!

Kram mia
Ps. terveisiä syksyisestä Turusta! Tässä välilasku vanhempieni luona ennen Turkin matkaa..

Anonym sa...

Suppersnyggt! Du kan inredning:)
Ha en fortsatt bra dag:)

Anonym sa...

Ååå,vilken härlig bordsskiva! Kan bara tänka mej vad snyggt det kommer att bli när du gjort klart.
Ikea pappret såg ju underbart ut!
Kram Camilla...

Anonym sa...

Oh vad fint - blev ju riktigt bra med bockarna -älskar din stil och känsla för det enkla, rena och lantliga!

Kram Madelene

Kviddevitt sa...

Gud vad snyggt!!! Och vackert! I love it!

Jag har faktiskt ett par sådanadära bockben, fast omålade, nere i källaren. Hittade dem på en lite loppis typ oanvända för 50 kr st!! Kunde inte låta bli och tanken var att jag skulle göra ett skrivbord till kidsens rum med dem men det fanns inte plats... Men en dag kommer de väl till användning.

Kul att du gillade mitt skåp. Jag tror jag har burken kvar med exakt färgkod. Den ligger nere i källaren men jag skall försöka rota fram den :) Det är i alla fall en helt "ren" obruten grå färg...

Trevlig söndag!