tisdag 4 oktober 2011

Matrummet i dagsläget !

 Halvmånebord med pärlkant är nog det vackraste möbel vi har. Jag köpte månbordet för 8 år sedan och då fick det agera ett matbord i dåvarande lilla "lägenhetskök" :) Färgen var dock då gråvit och lite väl slitet målat för min smak. Korg under från tineK.


En vacker gråvitrandigt skål från tineKhome. Har beställt till butiken gråvita och svartvita mönstrade skålar. Om det är någon som gärna vill ha randiga, så säg bara till!

Väggskåpet ovanför månbårdet innehåller bland annat té och servetter. Doftar gudomligt gott när man öppnar skåpet kan jag lova! Jag har börjat dricka mer och mer te (dricker inte alls kaffe och kommer aldrig att dricka heller). St Pettersburg från Kusmi samt morfarsblandning och höstglöd i lösvikt (köpt i Vilhelmina) är mina favoriter just nu.

Två gamla glasburkar, servetter i ena och stenar som reseminne i den andra. Idén att ha sina fina stenfynd i en glasburk har jag snott från Susanne. Jag minns såväl när jag såg hennes stenar ett antal år sedan, sååå vackert.

Svart, vitt och grått samt naturfärger är mina favoriter när jag inreder, och som tur håller länge!

Vitrinskåpet som skymtar på bilden ovan ska mina föräldrar få ta över nästa gång dom hälsar på! Jag vill ha  ett vitrinskåp från house doctor istället, känns mer som Jag :))



Heippa hej!

Igår hade vi Jansson lokalservice hos oss för att tvätta fönsterna, så nu ser vi ut igen :)) Det var två år sedan de tväddases sist, så det var verkligen välbehövligt !!

Idag får ni se lite bilder från vårt matrum.. Tänkte visa runt i huset och uppdatera lite hur vi har det i vårt lilla hus :)) Hoppas ni vill hänga med! Liiite lättare för mig att ta kort nu när jag blivit något bättre och inte "darrar" lika mycket :)! På torsdag är det dags för ultraljud för halsens mjukdelar.

Ha nu en riktigt fin tisdag!


Kram/Ansku

5 kommentarer:

Mari sa...

Ihania kuvia ja niin kaunis koti <3
Vaaleaa ja mutkatonta, yksinkertainen on kaunista!

Lilla Majken sa...

Så fina bilder. Har också ett månbord men inte med den vackra pärlkanten, väldigt fint.

Ha en fin dag! Kram Therese

mariasvitabo sa...

Ditt matrum är så fint! Ska försöka hitta en lilnande lampa som du har till vårt kommande matrum. Ja, månbord är så fina, speciellt med pärlkant! Hoppas att du blir helt bra snart!

Kram

Husprojekt Drömhus sa...

underbart månbord, dom är ju såå fina!! jag hittade ett skåp idag, blev såå glad :) vad är det för skåp du skall ha fr. house doctor tros? får väl vänta & se :)

Kram
Tiina

Anonym sa...

Kanon mysigt du gjort!!!
Kram Camilla...