fredag 14 oktober 2011

Härlig helg!

Kommer att bli skönt att kunna sitta på balkongen till sommaren :) I övrehallen är det inte alls så varmt att sitta på vintern. Balkongdörren har bara enkelfönster! Vi måste skaffa en innerdörr. Har suttit där någon gång, med blivit borttagna på någon konstigt anledning. Synd.

Just nu är Sophora en favoritblomma hemma hos oss, tillsammans med Myrten/Myrcine förstås!
.
Packning inför en liten tripp pågår hos oss denna dag.. här en glimt av Olivers hög :)



Hej på er!

Hoppas ni mår bra!! Själv håller jag på att packa ner kläder inför en liten tripp. Ska bli skönt!

Katten och hunden får stanna hemma med "djurvårdaren"..

Inte så mycket som hänt på inredningsfronten. När vi kommer hem så ska jag ta tag i Alvar skåp, som fortfarande är omålat. Finns ett annat litet skåp också, som väntat sisådär 2 år att få färg på sig.

Ska även börja planera/fixa vad gäller sovrummet. Mäta inför kommande arbetsbord-projekt måste jag göra. Det kommer att bli såååå fint.

Hoppas ni får en riktigt härlig oktoberhelg!

Tillägg: kolla på Anskus Kammares facebook sida, så får du se en alldeles ny leverantör till butiken :)

Kram/Ansku

5 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Hej!

Tittar ofta in på din härliga blogg, inspirerande fina bilder!!
Ser idag att du skriver om sophoran, som jag letat efter denna blomma!!! Frågat på vartenda växthus jag hittat och INGENSTANS finns den!!! Tycker den är så fin.
Vart har du haft turen att hitta den om jag får fråga???

Önskar dig en riktigt fin helg!!

Kram Anetthe

ansku sa...

Tack snälla för dina rara ord!
Har köpt/beställt den i en lokal blomsterhandel här i Hagfors.

Tydligen lite svår att få tag på, då jag lovat även "leverera" en till Karlstad.. ;)

/Ansku

Ardisia sa...

Hej! Härligt med en liten tripp =) Alltid mycket att packa & greja inför resan men ack så roligt det är att väl komma iväg sen =)
Ha en trevlig helg!
Halein Mia
Ps.
Kysyit mistäpäin Suomea olen kotoisin. Pihtiputtaalta, siis Oulun ja Jyväslylän väliltä. Aivan pikkuinen paikkakunta. Mutta asuin Jyväskylässä viimeiset ajat ennen kuin tänne muutin. Mun vanhemmat on kans siirtyneet etelään, Turkuun, pari vuotta sitten, et ei ole tuolla pohjoisissa päin oikein enää mitään kuin vanhat ystävät.

Vi i Villa Ville kulla sa...

Du hinner nog få tid med målningen av skåpen nu i höst!!!
Ha en skön moch mysig tripp med din familj!!
Kramkram Lotta

Gamla skolan-Jennie sa...

Hejsan!

Men vilken fin blogg du har!

Och så fick jag se ert whiskeyskåp och då kände jag ju igen ert hem, för ni har väl varit med i någon inredningstidning? Jag har ju läst MÅNGA men en del reportaget sitter kvar i minnet och det gjorde reportaget om er. Kommer ihåg att jag visade min sambo det skåpet!

Jag lägger till mig som följare!


Kram Jennie