lördag 9 januari 2010

God morgon världen..


Hej söta ni,
.
Lördagsmorgon. Fortfarande kallt ute, men visst är det så himla vackert! Å jag känner mig mycket bättre i halsen, skönt! Ska äta smörgåstårta till frukost, MuMs MuMs.. =)
.
Visar två små glimtar av steghyllan vi har i vardagsrummet. Ni har ju sett den tidigare, men den gillar jag sååå otroligt mycket. En favorit här hemma =) Där får även plats lite inredningstidningar samt sambos whiskytidningar. En kul detalj mot den gamla träväggen tycker jag. En ljusslinga har fått hänga kvar på "stegen".
.

Konstigt nog så börja jag igår plötsligt att längta efter pelargoner och rosor samt drömma om växthuset som sambon i en svag stund i somras lova att bygga till mig =) Nu försöker han väl neka allt, men lovat som lovat =) Hade faktiskt kontakt med Sweden GreenHouse i somras, tänkte om vi skulle ha köpt deras standard växthus på 10 kvadrat, men herrejessus så dyrt.. så det fick jag bara glömma.. =( Kära mamma och pappa har fått tag på ca 30 st gamla fönster till oss, få se om dom kan komma till nytta på växthusprojektet.. för övrigt vet jag ganska exakt hur växthuset ska se ut, det gäller bara att få sambon att få förverkliga även denna dröm - så nu gäller det att vara snäll =)

För min del är det en del jobb som gäller under helgen. Får se om vi hinner med ett Ikea besök oxå. God mat står på schemat. Och ikväll ska jag garanterat mysa med chips & dipp !

Ha det underbart!

Kram/Ansku

2 kommentarer:

Signe 1 sa...

Hej Ansku! Sköönt att du känner dig bättre!:-)
Fina och ljusa biler du visar! Läste att du hade en ny kamera, en olympus...en sån fick jag av min kära make i julklapp, det blir kanonbilder tycker jag:-) Är du nöjd med din?
Kram Sofia

Hem och Harmoni Marie sa...

Skönt att du känner dig bättre! Smörgåstårtan och chips gör nog susen :)

Ha en fin helg, kram Marie