tisdag 3 januari 2012

Hemma

Ovan bilder från vackra gamla Karleby. Skulle vi flytta till Finland, så vill vi bo just i Kokkola (även om jag bodde i Oulu de sista 8 år innan jag flyttade till Sverige). Där bor även min bror med familj samt en av mina bästa vänner med familj.

Det blev fina julklappar, bland annat nya "Mariskålar", en stor Iittala Lantern för kronljus design Harri Koskinen, mammas finfina hemstickade ullstrumpor. En Wii fick vi också! "Mariskålar" är så fina att ha värmeljus i, men de större änvänder jag även flitigt som serveringsskålar! En snabb tur till Sickla (Granit, Himla, Elviras värld) blev det förstås innan det var dags att åka över med båten :)
.
Gjorde några fina reafynd, både vid shoppingturen i Kokkola, men även på nätet. En långkofta från LineofOslo, en lång farfarströja och jeans från Maison Scotch, shorts från Benetton samt ett grått kuddfodral från Day home. Minst 50% på allt! Glaaad :D

Jag i gamla Karleby! Dålig bild, men den bjuder jag på.. Gaaaah, jag måste verkligen färga håret!!!!!!!!


Hej svejs!

Igår kväll kom vi hem efter ett härligt jul- och nyårsfirande i Finland  ♥ ! Vi åkte hem på nyårsdagen via Haparanda och stannade en natt hos Olofs syrra i västernorrland :) Vi reste till Finland den 22/12, dagen före fick Oliver antibiotika mot lunginflammation och Alvar mot öroninflammation. Tredje öroninflammation för Alvar sedan september :( 

Vi hade en så skön resa! Hann även umgås med några av mina goda vänner och lite egentid att shoppa och äta god mat i goda vänners sällskap fick vi också, Olof och jag :) En av mina närmaste vänner bor i Tyskland och dom var också i Finland samtidigt. Oli ihana nähä!!!

Oliver är hemma från dagis denna veckan. Jag och lillen är förkylda! Skit, jag som skulle börja träna igen.. Innemys som gäller!

God fortsättning på det nya året ♥

Kram/Ansku

8 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Ansku !

Låter som ni hr haft det bra;)
Åkte ni förbi Haparanda...?
A är ju därifrån och jag från Tornio....
Jag vill också pka dit och hälsa på nära och kära.
Mysigt att hinna umgås och träffa gamla vänner.

Jag har också handlat Jeans på rea. hittade ett par ljusae från MQ. Scott Maison. det är min favorit märke just för tillfället.

Vilken hemsida hittade du dom andra kläderna.
Kanske kan man ta ett titt.
Nej nu ska jag ta och vila en stund...paljon unovelkoja monen viikon pitkien yövuorojen jälkeen.

Kuullaan taas .Tervetuloa kotiin!

Halein Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Ansku !

Låter som ni hr haft det bra;)
Åkte ni förbi Haparanda...?
A är ju därifrån och jag från Tornio....
Jag vill också pka dit och hälsa på nära och kära.
Mysigt att hinna umgås och träffa gamla vänner.

Jag har också handlat Jeans på rea. hittade ett par ljusae från MQ. Scott Maison. det är min favorit märke just för tillfället.

Vilken hemsida hittade du dom andra kläderna.
Kanske kan man ta ett titt.
Nej nu ska jag ta och vila en stund...paljon unovelkoja monen viikon pitkien yövuorojen jälkeen.

Kuullaan taas .Tervetuloa kotiin!

Halein Sirpa

ansku sa...

Sirpa laitan sulle viestiä :)

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pia sa...

Hej! Jag är uppvuxen i Karlebytrakten och kände genast igen det fina huset på bilden. God fortsättning och lycka till med det nya året!

Fröken Fräken sa...

Haparanda - ja då har ni väl åkt genom Luleå också? :-)
Köptes Mariskålarna på Ittala outlet i Happis? Jag fick plötsligt ett väldigt sug efter de mindre i frostat vitt, och det är väl bäst pris på outleten gissar jag, så då bara måste jag till Haparanda!

ansku sa...

Fröken Fräken: Japp, vi åkte även förbi Luleå ;)

En del av Mariskålarna fick jag som julklapp, bland annat den sandfärgade mindre skålen som syns på bilden. De jag inte fick som julklapp köpte jag med julklappspengar på Prisma i Karleby :) Vi åkte hem på Nyårsdagen, så outleten var tyvärr stängt. Annars brukar vi alltid stanna där om vi åker runt :)

Är du med på MyIittala, så tror jag faktisk dom just nu har erbjudande på de mindre Marimekkoskålarna ;)

Kram

Ansku

Anonym sa...

Olen itse kotoisin Kokkolasta. Ihana nähdä blogissasi kuvia sieltä! <3 Jo 10 vuotta olen asunut sieltä pois, mutta ikuisesti Kokkola on Suomen paikka nro.1, ainakin mun sydämessä!

Ihanaa vuotta 2012 sinulle ja perheellesi!

-Hanna-