söndag 22 maj 2011

Dop

Vacker handsydd dopklänning från 1921 med fina spetsdetaljer



Jag hade gjort ordning en "pysselhörna" till barnen. Ljusblå och vit randiga kalaspåsar med godisar i, småkakor i uppläggningsfat, kritor för att rita på bordsduken.



Vackra servetter från Tine K Home, ovan lite extra servetter i några drickglas vid serveringsbordet



På dopdagens morgon bakade jag Chocolate cupcakes á la Leila med cream cheese frosting i ljusgrönt, cremévitt och turkos


Gårdagens hjälte Alvar Eino Nikodemus



Hej på er !


Igår var det lilla Alvars dopdag. Lillen döptes i Gustav Adolfs kyrka och sov under nästan hela namngivningsseremonin i min brors trycka famn :) ! I all hast tog jag några kort från "dopdekorationen" på församlingshemmet innan vi for till kyrkan, så tyvärr finns det inte så mycket att visa. Ovan ser ni några glimtar av dekorationen iallafall :) Det var väldigt enkel bordsdekoration med en vit pion i en mjölkflaska på varje bord, små ljuskoppar med värmeljus i, vackra servetter ihoprullade och knuten av ett snöre samt vita och ljusblåa ballonger (glömde tyvärr fota borderna) - enkelt och vackert precis som jag vill ha det !


Båda barnen har samma andra namn, Eino. Både min morfar och farfar hette Eino så det känns som ett bra val :D. En av mina förfäder från pappas sida hette Nikodemus.


Och ni, jag hittade en jättefin Rabens klänning i färgen Desert sand. Det blev en Bangkok klänning från Brandgarden.se. Vilken snabb leverans! Sååå nöjd :) !


TACK / KIITOS för alla ni som kunde vara med på Alvars dop. Extra TACK till goa duktiga Sandra som sjöng sååå vackert Sonja Aldens Välkommen hem i kyrkan (känslig som jag är så tårarna rann både när min brorsdotter läste Markus Evankelium samt när Sandra sjöng ;) !!


Lillen fick så fina presenter. Måste fota och visa vilken fin "doptavla" han fick av grannarna L & P med familj !! Kommer att passa jättefint i Alvars rum :D.


Kram/Ansku

1 kommentar:

Lotta sa...

Ohh så vackert och smarrigt! Underbart! Kram Lotta!