söndag 29 november 2009




Hej på er,

Hoppas ni haft en härlig första advent?!

Hemkomna från minisemestern. Vi har haft två mysiga dagar runt Siljan. Shopping, god mat & gott sällskap! Vad kan man mer önska sig :) Det enda var väl att lillen blev lite bekymrad på tomteland, då tomten hade tappat bort nyckeln till stora julklappsförrådet. Sorgen var enorm då han kom på att han inte kunde få polismotorcykeln som han sååå önskat sig, stackars lillen. Både tomten och vi fick övertyga att dom till slut hittar nyckeln :) Tack svärmor & svärfar för en trevlig tripp!!

Får hoppas att julkänslan hittar till oss oxå till slut. Har börjat julpynta iaf.. Gamla lerkrukor tillhör julen hemma hos oss. Ni vet väl att man kan även få nya lerkrukor att se gamla ut om man penslar dom med lite filmjölk :)

Köpte en ny adventsljustake från Åhlens samt Amy Diamont´s julskiva för att få lite variation till Peter Jöback. Måste även skaffa någon bra finsk julskiva!! Lite julklappar inhandlades samt lite annat smått & gott. Unnade mig bl.a en lyxig läppglans som jag fick som tips hos en annan bloggerska.. Läppglans är något som jag inte kan leva utan.


PS. Måste erkänna att enligt mig, bor den äkta tomten på Korvatunturi i Finland. Konstigt nog med tanke på att jag är en äkta finne :D Häxor och troll tillhör ej hemma hos tomten.. :) samtidigt är det kul med olika traditioner..



Nu ska jag städa lite och hänga upp kransar på dubbeldörrarna.. I morgon är jag hemma med lillen och då ska vi baka pepparkakor är meningen :)


Kram/Ansku

5 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Tack så mycket för tipset om att man kan pensla krukor med filmjölk - toppenbra att få veta det!

Kram från Helena

Hem och Harmoni Marie sa...

Så gulligt med Tomten och lille killen... hoppas han tror på Tomten länge än. :)

Jag beställde ett paket från dig och nu har det kommit. Såå fina saker!
Tack snälla.

Kram Marie

Louise sa...

Korvatunturi var rätta stället ja!! :O)

Jenny sa...

Hej Ansku!
Håller med dig, klart den RIKTIGE tomten bor i Finland!! ;)

Låter som ni haft en riktigt mysig helg! Synd bara med den borttappade nyckeln:)

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

promenader på landet sa...

Första gången jag kikar in! Vilken jättefin och mysig blogg du har, helt i min smak! Kram från Maria