fredag 20 november 2009

Äntligen fredag!!


Hej på er!
.
Visar er en bild som är tagen från vårt tv rum, även matsalen skymtar i bilden. Konstigt nog så går man till vår lilltoa från tv-rummet. Från början var det en garderob som vi omvandlades till lilltoa. Det var en lösning som vi gjorde för att få till en toalett på nedrevåningen. Jag älskar verkligen gamla hus. Inte så "praktiska" planlösningar alla gånger, men så himla charmiga tycker jag. Man får använda sin lilla fantasi för att få det till och sånt gillar jag!
.
Snart ska vi fortsätta med badrumsrenoveringen som stått stilla nu nästan ett halvt år!! Längtar sååååå! Men ibland måste man ju ta lite paus från all renovering - man är inte gjord av järn så ibland finns det varken tid eller ork :D
.
I kväll blir det fredagsmyyyys & Idol :D Hejja Erik och Tove!!!
.
Önskar er alla en härlig helg!!
.
.
Kram/Ansku
.

12 kommentarer:

Två systrar sa...

Så himla vackert...håller med, man får aldrig samma charm i nya hus som i gamla, M har ett sådant gammalt hus...massor av små vrår och snetak överallt...men inte så praktiskt för C som använder rullstol... :-) Kramar och trevlig helg!! C&M

Jenny sa...

Hej Ansku!
Jag tycker gamla hus är mycket charmigare med sina vinklar o vrår:)
En sån där vacker lykta man ser där i hörnet är jag på jakt efter, säljer du dem i din nätbutik??

Ha en härlig fredag,
Kram Jenny

Fias Drömmar sa...

hej!!!!
Vart hittar man de fina krukorna du visade i förra inlägget? Har letat på nätet men de finns inte =(
Snälla hjälp mig..

Kram Fia

sara på hedepipan sa...

Håller med heja tove och erik.
Fint ni har det. Önskar mig iblan ett gamalt hus men då ska det vara hyfsat renoverat. Inte gamla fönster som ramlar ut och faluröda väggar
kram sara

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert....
Jeg ønsker meg og et gammelt hus ;)

ha en fin helg du og..
Klem,Kari

Jenny sa...

Hej igen Ansku!
Nej, inget planerat än, men vi ska kanske åka upp o hälsa på gamla Selma nu runt jul, då får vi boka in ett besök i din mysiga butik:)

Kan du skicka lyktan om man köper den eller måste den hämtas på plats?

Mukavaa viikonloppua!

Halein Jenny

Louise sa...

Ett vackert foto,förmedlar en lugn stämning!!

Teija sa...

Ihanan valkoista ja valosaa! Ja ei tuo minusta niin konstikkaalta vessan paikalta näytä, ihan kivasti tuossa oven suussa?

Mukavaa viikonloppua!

Monica sa...

hej,
så vackert ni har det! Jag förstår precis vad du menar med att ta en paus. Drömmen vore ju att få renovera på heltid, men tyvärr så finns ju verkligheten med jobb, barn och vänner.. o s v
Och även fast renovering är så kul, så tär det att leva mitt i slipdamm och inget på sin egentliga plats...
trevlig helg, önskar jag med ett nästan helt klart nyrenoverat badrum, Monica blogg betongkrukan

Soltorpsgarden sa...

Hej! Så mysigt det ser ut! Vivi

Signe 1 sa...

Superfina bild! Jag hejar oxå på Erik och Tove, hihi. Kraam Sofia

Anonym sa...

Hejssan Ansku.

Ihanan tunnelmallista ja harmoonista on kauniissa kodissanne.
En voi muuta kuin ihailla kättesi taitoja!!!
Vanhoissa taloissa on todellakin oma viehätyksensä. Itse rakensimme tänne saaristo Suomeen kannustalojen Ainola talon, mutta se aito vanhan talon tunnelma valitettavasti uupuu. Narisevat lattiat, kaikki pienet huoneen sopukat ja kaapit...
Onneksi on olemassa ihania sisustustuotteita joilla luoda oikeaa tunnelmaa.

Kuule, löytyykö muuten nettipuodistasi Sturehofsin kauniita ruukkuja, täällä Suomessahan niitä ei ole.???

Antoisaa viikonloppua sinulle ja perheellesi.

Terveisin Kirsi Naantalista