tisdag 14 juli 2009

Lite mera fynd


Hej,
.
Har fyndat ett jättejättefint större örngott med breeeed spets, monogram och gamla knappar *ler*. Sprang även på en gammal ljusstake som jag inte kunde motstå !!
.
I kväll ska vi till min bror som bor i Karleby och ha en liten släktträff =) Innan dess ska vi till handelsträdgården och några andra butiker. Ska även passa på att besöka våra goda vänner innan släktträffen.
.
Alltid lika kul att vara i Karleby. Vi har som rutin att åka runt i mysiga gamla stan och titta på dess underbara hus. Det är något alldeless speciellt just med dessa fina trähus. Själv har jag varit väldigt nära att köpa ett gammalt hus i gamla stan fast i en annan stad. Även jag och min sambo har vart och tittat och allvarligt funderat på att köpa ett hus i gamla stan i Karleby, det var innan vi bestämmde och bosätta oss i Sverige. Någon dag hoppas jag på att kunna köpa ett gammalt hus i Finland och ha det som sommarställe! Åååh vad jag älskar att drömma mig bort... *fniss*
.
Kram/Ansku

6 kommentarer:

bean emäntä - bea's sa...

Roligt att se på dina finska fynd...! Snart ska jag i min tur åka över och förhoppningsvis göra svenska fynd...!

Mrs M sa...

Vilka fina fynd du har gjort!
Kram/ Mimmi

Soltorpsgarden sa...

Vilka fina fynd! Grattis

Jenny sa...

Hej Ansku!
Jättefina fynd, den där ljusstaken blev jag väldigt förtjust i!

Åh den som hade sommarställe i Suomi..drömmer oxå om det;)

Ha en skön kväll,

Halein Jenny

Britt sa...

fina fynd!

Jag hoppas hinna med en tur till så då får vi se om du är hemma.

Ha en bra semester.

Kram Britt

Everyday living etc. sa...

Vilka fina fynd du gjort. Ha en fortsatt fin förmiddag. /Linnéa