torsdag 24 juli 2008

Honning & Flora

Syster Flora

på Tivoli

Det är nu ett tag sen vi var till Skåne och Danmark. I skåne övernattade vi på vandrarhem i Höllviken. På vägen dit blev det ett besök på Ilva i Malmö där inhandlades en morgonrock samt ett svärd till Oliver. Gillade just bäst barnavdelningen, men tyvärr hade vi inte så mycket tid på oss så det blev bara en kort visit. Dagen därpå innan vi fortsatte över till Danmark besökte vi Blomsterkompaniet i Vellinge, Hem och hav i Höllviken samt Fridas gård utanför Trelleborg. Av dessa tre gillade jag nog mest butiken Hem och hav, men även Blomsterkompaniet hade mycket fint där hittades bl.a en toapappershållare som kommer att passa perfekt till vårt blivande badrum på övervåningen. . Och titta noga vid ingången till butiken - fönstren ovanför dörrarna är extremt fina. På dag 1 i Danmark tog vi lite lungt; checkade in på hotellet och besökte underbara Honning och Flora. En riktigt pärla till den som gillar den lantliga slitna inredningstilen. Dag 2 vistades i Köpenhamn, vi började med att besöka Juul´s vinhandel & spiritus som är en sagovärd till whiskyintresserade. Sambon fick ta en fin whisky och så var dagen räddad, ha ha. Det gäller att ta fram rätta kort ;-). För övrigt spenderade vi mest tid på Ströget - sprang på olika affärer och försökte despererat hitta några plagg till mig, men nejdå - det blev bara ett par linnebyxor från H&M. Hittade dock fina kläder till Oliver bl.a från Zara. Och så åt vi god mat på nån restaurang vid Nyhavn samt senare på kvällen på Hard rock cafe. På dag 2 hann vi även besöka Tivoli där Oliver fick åka karusell. Så alla var glada och nöjda ! Dag 3 åkte vi runt överallt utanför Köpenhamn och besökte olika inredningsbutiker bl.a blev det ett besök på Milde fe där inhandlades vimplar till Olivers rum. Sen åkte vi till Helsingör där jag sprang snabbt in på nån inredningsbutik samt att vi besökte byggnadsvårdsbutiken. Sen var det bara att ta färjan över till Sverige och åka hem.