fredag 19 april 2013

Andra gången gillt!
 



Hej på er!

Andra gången gillt hoppas jag! Det är 6 år sedan vi renoverade vårt kök och nu har vi bestämt oss att riva köket och göra om! Vårt kök är verkligen en utmaning då rummet är inte alls stort! Svårt att få det både praktiskt och snyggt.

Dock måste vi först måla om huset och göra klart vårt lilla verandabygge förstås! Men ärligt talat jag skulle vilja börja riva NU eller helst igår!

Mer rostfritt! Mer kakel! Bort med Lidingö luckor! Kan hända att vi väljer vita släta skåpsluckor alt Ädel. Väggskåpet och öppna hyllor som vi har bredvid skåpet idag får stanna. En gasolspis från Smeg står högt upp på önskelistan. Den stod faktiskt på önskelistan redan för 6 år sedan, men blev ej prioriterat vilket jag ångrat djupt. Halvpanelen åker puts väck! Får Olof bestämma så ryker även diskhon, men den vill jag förmodligen ha kvar. Däremot funderar jag på att byta ut köksblandaren. Och vet precis vilken jag vill ha istället isåfall!

Spännande ska det bli!

Kram/Ansku

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå..så kjempe spennende tid du går i møte:)
Syntes kjøkkenet ditt er kjempe flott jeg da:)
Gleder meg til å følge deg fremover:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Lantlifvet sa...

Låter spännande, måste bara komma förbi o titta...ha det gott/irene

Vecka - Vecka sa...

Oj, ert kök som är så fint! Hoppas ni säljer det gamla köket och inte slänger det.. Jag hade gärna köpt, men lite för långt borta..
Lotta

Sagasmamma sa...

Spännande :D
Ja jag vill oxå göra allt på en gång :) Vi håller på att måla klart vårt garage, målade huset förra året så inne får det vänta lite
Kram Anki

Sagasmamma sa...

Spännande :D
Ja jag vill oxå göra allt på en gång :) Vi håller på att måla klart vårt garage, målade huset förra året så inne får det vänta lite
Kram Anki