tisdag 20 december 2011

Balsam för själen !

"Granriskorg" loppisfynd. Denna korg har jag haft alla fyra vintrar ihuset fyllda med granris. Det kan man nog kalla tradition :)
Kökslandet i vinterskrud
Julgran utomhus (håller dock på att ramla omkull, måste fästas.. ;))
Granris i en gammal loppisfyndad zinkbalja
Inspirerad av gårdagens "Jul med Ernst" gav jag mig på denna armeringsjärn som vi har som stöd bakom klätterrosorna.. Här har jag påbörjat arbetet lite - granris och röda äpplen samt ett par små ljuslyktor ska det bli :) Blir det hyfsat, så ska ni få se slutresultatet nån dag..



Heippa hej!

Tänk vad mycket lite snö kan göra! Allt ser så mycket finare ut.. Balsam för själen helt enkelt!

Ni missade väl inte Jul med Ernst igår. Honom blir man aldrig besviken på. Ernst, han kan han ! :)

En dag närmare igen.. snart knackar tomten på dörren :)


Önskar er en riktigt mysig tisdag!


Pssst, hade önskat lite mer åsikter ang lampfunderingar i förra inlägg :)


Kram/Ansku

2 kommentarer:

mariasvitabo sa...

Självklart har jag sett på Ernst! Honom vill jag inte missa!
Det blir så vackert med snö!
Har själv beställt en vit lampa till vardagsrummet;) nästintill lika. Ska ta bort ljuskronan. Men, det är snyggt med en mörkare också... Svårt! Har man en vit kan man byta accenter lättare.

God jul!

Kram Maria

Anonym sa...

Vore kul om du ville prova med en grå så man fick se skillnaden! Själv tror jag på den vita.

Mvh/Janni