lördag 31 december 2011

Året 2011

Januari

En kall härlig vinter och jag är höggravid. Väntans tid och sista förberedelse inför kommande lillebror.

Februari

Den sjätte februari föddes lilla goa Alvar, en kopia av sin stolta storebror! Den bästa belöningen efter en besvärlig graviditet som avslutades med magsjuka :) Mamma & pappa hälsade på!

Mars

Jag försöker så gott som det går att få ihop livet som småbarnsmamma och egen företagare. PdL party.
.
April

Jag fortsätter att möblera om i Alvars rum. Under påskhelgen tog vi en liten biltur till Skåne för att hämta en gammal Juno säng, men passade även på att hälsa på Olofs syster yster och sambo med familj samt tog en liten tur till Danmark :)

Maj

I maj 2011 kunde man läsa ett reportage i vårt hem i tidningen Allt i hemmet (fotat sommaren 2009). Lilla Alvar döptes, i samband med detta min familj från Finland på besök! Med lite hjälp av Olof fixade jag ett till köksland. Verandabygge påbörjades (inte klart på långa vägen ännu :)). Jag blev förälskad i pesto!

Juni

Vi firar midsommar hemma hos oss med sällskap av en av mina bästa vänner med familj från Finland. Olof bygger en liten soldäck samt en finfin torkställning! Jag målade om alla våra utemöbler som blivit slitna efter att dom stått ute hela vintern.

Juli

 Jag fortsätter greja i trädgården och planterar en hel del nya växter. Sista halvan av juni semestrar vi i Finland bland mina närä och kära!

Augusti

Jag insjuknar med giftstruma och då börjar min resa med olika undersökningar/provtagningar. Vi semestrar en vecka i den idylliska gregiska ön Rhodos.

September


En vecka i norrland för "älgjaging". Bland annat nya leksakskorgar till Olivers rum, och en ny balkong! Mamma & pappa hälsade på! PdL party.
.
Oktober

 Oliver fyllde 5 år och hade sitt första riktiga barnkalas ! Vi hann även med en liten utflykt till västernorrland för att hälsa på barnens nya kusin :)

November

Mitt i all oro och väntan på svar på förändringar som man sett i sköldkörteln fortsätter livet. Butiken Anskus Kammare fyller 4 år. "Julstädning" samt julförberedelse är redan i full gång. Jag storstädade badrummet i källaren och lilla arbetshörna i övre hall ändrades till en liten läshörna. Årligt besök på "Jul på Mårbacka".

December

Bråda dagar med mammaliv, butik och julstök. Sovrumsfix på G. Jag fick den bästa julklappen: glädjebesked gällande förändringar i sköldkörteln! Och lite snö fick vi också till slut! Julen firades i Finland med min familj. Tid att umgås med släkt. Avkoppling, shopping och goda vänners sällskap.



Hej på er!

En liten summering av året 2011, som varit innehållsrik med både glädje och oro. Ett "virrigt" år för min egen del, så det känns skönt att göra ett litet kollage av just detta år. Hoppas ni står ut med så mycket bilder!

Sista dagen av året har spenderats i Finland :) I morgon återvänder vi hem till Sverige efter en härlig jullov i mitt kära hemland

Önskar alla mina bloggläsare ett riktigt Gott Nytt År !


 
Kram/Ansku

5 kommentarer:

Blickwinkel sa...

Happy New Year !!!...I hope all your dreams may come true. ♥ Esther

Teija sa...

Oikein ihanaa uutta vuotta! Ensin kun aloin lukea, niin luulin, että oot NYT tammikuussa viimesilläsi raskaana :D No, oishan se ihanaa sekin!

Blogisi on todella kaunis. Piipahtelen, mutten useinkaan jätä kommenttia.

Två systrar sa...

Vilket år! En del tuffa saker men mest glädje...Jag önskar dig och dina ett härligt lyckligt år 2012!!! Kram C

ansku sa...

Kiitos Teija!

Annas hjärtan sa...

Vilken fin blogg, hur kommer det sig att jag missat den? Ha en fin kväll, kram Anna (med "vanlig" struma:-))