söndag 13 maj 2012

Trädgården redo !











Trädgårdsglimtar maj 2012.


 
Heeej !

Trädgården redo för vårfest & sommarens saftkalas ! Började dagen med en härlig morgonpromenad med Elmer och efter det en lång söndagsfrukost, kan inte bli så mycket bättre. Tvätta har jag också hunnit med - så skönt att kunna hänga tvätten ute :) Den kalla vårvinden gör sig dock fortfarande påminnd.

Igår var jag och Oliver en sväng till trädgårdshandeln. Han fick välja "en växt" till sig själv, vilket resulterade en rabarber. Mammas goa pojke. Då kan vi förhoppningsvis njuta extra mycket av sommarens godaste paj och kräm :D

Planer för trädgården under maj:

- så lite mer sommarblommor & grönsaker samt smultron i pallkragar och zinkbaljor

- plantera två syrenbuskar till (vi håller på att anlägga en syrenhäck sedan två år tillbaka)

- rätta till/förbättra grusgången runt huset

- förlänga ros/humle partiet med ett armeringsjärn/trästör samt plantera en till humle

- måla om den gamla flaggstångsfoten

- ev måla torkställningen vit

 
Vår trädgård är en riktig utmaning. Jag vill gärna att det ska vara gammaldags och gå ihop med husets stil, men det får absolut inte bli för "pluttenuttigt" ! Igår blev jag klar med att ta bort rabatten vid husväggen. Aklejor flyttades och det blev en Akleja-rabatt vid en före detta telefonstolpe istället. De två rosorna fick dock stanna, för övrigt grus mot husväggen på denna sida också.

Som ni ser så har jag äntligen två stycken Grythyttan stolar, SÅÅ glaaad!  Den ena köpte jag själv och den annan är en tidig födelsedagspresent. Nu är det bara ett bord som fattas :) !

 
Nu ut i solen och njuta !

 
Hoppas ni får en riktigt fin söndag!

Kram/Ansku

3 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Härliga odlingslådor. Vi ska också ta och införskaffa oss några stycken och måla dom svarta.
Ha en skön söndag.
Kram

Anonym sa...

Hei!
For noen herlige bilder av hagen:) herlig tid vi går i møte med masse ute-kos:)
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Villa Hemma sa...

Tjusigt! Mina fingrar är allt annat än gröna :)

Kram