onsdag 31 december 2008

Hemma igen






Hej på er bloggvänner ! Hoppas ni haft det riktigt bra och att ni fick många paket från tomten ! I måndags kom vi hem efter julfirandet i Finland. Så jag har träffat den riktiga tomten från Korvatunturi, hi hi. Min brors yngsta son som är 4 år var dock besviken då tomten hade inte med sig renar, han skulle så gärna vilja träffa dom då han inte fått se dom tidigare :-) Jag hann med även en hel del inredningsbutiker under resans gång. Bland annat köpte jag ett nytt överkast från Vita Hem samt nya kuddar från Vita Rummet. Så håll kvar jag har mycket nytt och även en hel del gammalt att visa...
.
Under resan hjälpte min kusin A mig med min gamla digitalkamera som jag fick som 30 års present av kära mamma och pappa. Det har gått 3 1/2 år och jag kan inte med kameran ännu, det är inte klokt! Kanske dels att jag tappade bort bruksanvisningen och sen har jag väl inte direkt varit så intresserad att fota.. Jag fick en minilektion hur jag skulle använda kameran. Kusinen min har fotografering som hobby och han kan allt det där tekniska.. Jag fick lära mig att INTE använda blixt när det inte behövs. Så jag får minska antal "blixtanvändning" rejält.. :) Har även införskaffat mig en benstativ samt bestämmt mig att skaffa en ny kamera, pappa som har Expert affär säljer även kameror så lite rea blir det :) ibland har man tur, hi. Det blir en kompaktkamera Canon PowerShot G10 enl rekommendation av min kusin. Inte lika bra som systemkamera, men tillräckligt bra för mig..
.
I går kväll var vi till Ikea och köpte en soffa till TV rummet samt två svarta AGAM barnstolar. Det blev en Ektorp hörnsoffa med bäddmekanism. TV-rummet ska nämligen fungera även som gästrum när det behövs. Vardagsrummet ska vi ha som sällskapsrum när vi får in kakelugnen.
.
Idag bjuder jag lite testbilder som är tagna med den gamla digitalkameran UTAN blixt :) Har även försökt att använda funktionen White balance.. Lite sneda blev de, får väl se om dom blir godkända av min lärare, ha ha. Det är att himla svårt att få fina bilder tycker jag.. Men men nån gång måste man ju lära sig, det är väl träning som gäller..
.
P.S. ni har väl inte missat REAn i min butik !
.
I morgon ska jag jobba efter nästan 2 veckors ledighet ! Undrar hur jag lyckas att få mig upp så tidigt som kl 06 på morgon.. :) Vi får väl se..
.
Gott Nytt År till alla läsare, hoppas ni kikar in även nästa år !


.
/kram Ansku

3 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Er bare innom en liten tur for å ønske deg et riktig Godt Nytt År :)

Klem,Kari

Jes/Vita villa vila sa...

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR - vad roligt att jag hittade din fina blogg! Kommer gärna hit igen!

Kram Jes

Britt sa...

Åh! va kul med ny kamera! Behöver också en ny, den gamla har nog gjort sitt.

Gott nytt år

Britt