söndag 10 augusti 2008

Borta bra, men hemma bäst

På bilden syns zinkkrukorna som jag säljer i affären

Hemma igen efter en underbar resa till Finland. Vi har varit och hälsat på min släkt samt några goda vänner. Alltid lika kul att vara hos sina föräldrar och bli serverad med mammas goda mat, hihi. Och bada BASTU. Det blev även en hel del shopping. Varje Finlandsresan tillhör besök till "varuhuset" Kärkkäinen i grannkommunen Ylivieska där man verkligen kan shoppa loss. Handlade kläder, kläder och återigen kläder i massor. Under resan köpte jag även några par skor då jag har trampat med flip flop i princip de senaste två år... då var det väl dags att skaffa skor... Lillkillen fick även han sin del - det var riktigt bra REA på Benetton i Karleby så där handlades "mycket" till lilla O. På inredningssidan blev det lite nytt, men mycket gammalt - visar mina loppisfynd senare.

Kalajoki där jag kommer ifrån bedårar med kilometer långa sandstränder, ett riktigt semesterparadis som blommar på sommaren.

Tack alla snälla och goa släktingar och vänner för en riktigt härlig semester !! Och tack till kusinen M med familjen som följde med oss hem, riktigt roligt att få besök.

kram A-M

Inga kommentarer: