måndag 23 juli 2012

En julivecka i Norrland


Halloj !

Hemkommen igår kväll efter en vecka i Norrland. Sköna lata dagar på landet. Morgonpromenad med vovven längs vackra grusvägar, älskart! Härlig tystnad. Sommarens första loppisbesök. I Norrland blommade syrener och lupiner för fullt. På kvällarna hållde jag mig dock inomhus för att undvika och bli myggbiten (hatar mygg, knott, broms och all småkryp - är dessutom superduper känslig och får världens klåda och får äta allergitabletter!) :D. Och det fanns stoooora hästbromsar i skogen och vid sjön kan jag lova. Häromdagen gick jag med Alvar från båthuset till svärföräldrarnas sommarhus i byn (en mil) och håll på att få panik just pga "hästbromsar" - dom jagade/attackerade ju mig och barnvagnen.. till slut tog jag med mig en gren från vägkanten som hjälpreda :) Men den sträckan gick jag ganska så fort - "hålla-myggen-borta-tempot" ;D

Alltså tillbaka hemma i regniga Hagfors. Olof började jobba idag, själv är jag ledig och hemma med barnen denna vecka, SÅ sköööönt! Upptäckte vid min morgonrunda i trädgården att vi hade fått ganska mycket jordgubbar.

Nu dags och ta tag i tvätten, packa ur väskorna och sen vika ordning barnens klädhögar igen :)  

Och vet ni vad ? Jag har börjat lite smått att längta till hösten, julplanering, julmarknad - hösten är en härlig årstid med all planering och allt vad det innebär.. det är nog det kyliga vädret som fått mig att längta :D Köpte till och med ett par gosiga ullstrumpor till mig samt "lovikka garn" så att mamma får sticka ett par liknande strumpor till barnen också! Känns egentligen som sommaren inte ens börjat ännu..


Kram/Ansku

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Høres ut som dere har hatt en god ferie:)
Her har vi ikke hatt sommer i det hele tatt bare regn, rått, vått og kaldt, så jeg ønsker meg virkelig litt sommer for føler at vi er alt i høsten!
Ha en herlig uke med ungene:)

Klem Merete

Anonym sa...

Vad jag har saknat dig här på blogen:)
Kram
Lara