tisdag 14 december 2010

Nyss hemkommen


Huset i vinterskrud. Nya lite större pappstjärnor i två av fönstren mot vägen (stjärnorna finns att köpa i min butik i 3 olika storlekar, ska fota pappstjärnorna inne i dagsljuset och visa så får ni se hur vackra dom är).

Olivers gunga hänger i ett av de gamla träden


Adventsljusstaken som står vid fönster uppe till vänster var ett impulsköp för 99 kr från Rusta. I väntan på båten åkte vi runt på Djurgården, blev så inspirerad när jag såg stora klassiska adventsljusstaker i fönstrena, och då hittade jag en för en billig peng på Rusta :)
.
.
Hej på er,
.
Nyss hemkommen från Finlands semester, vi har haft en härlig vecka med nära och kära. I lördags var hela min familj samlade hos min mamma & pappa och åt Julbord inkl skinka, finsk kålrotslåda & morotslåda, mumma! Kiitos äiti!!
.
Oliver, jag och mommo hann även med pepparkakshusbak. Huset tog vi med hem, ska visa bild på det bara vi hunnit dekorera huset färdigt :) !
.
Tur att man har snälla svärföräldrar som passat hunden och katten medan vi varit bortresta. Nu har dom varit här på fika, hade med mig hem finsk "jultårtdeg" som jag "bakat" och bjudit på.
.
Nu gäller det att ta igen sig efter den långa resan. Inte smidigast att resa/röra på sig när man är höggravid med besvär av foglossning :) ! Har kvällen på mig, då morgondagen är fylld av arbete!

Den finfina ljusslingan med blommor(syns lite på bilden) som hängt i ena fönstret i vardagsrummet sen första advent är ett minne blott efter vår resa. Vår katt älskar sladdar/slingor i alla dess slag och hade bitit sönder den fina ljusslingan. Gissa om jag blev glad, Grrrrrrrrr!!!! I fjol bet han sönder en liknande slinga med större blommor :( Någon som har ett bra knep mot kattbit på sladdar..??
.
.
Obs! I morgon onsdag har Anskus Kammare kvällsöppet mellan kl 15-19. Varmt välkomna!
.
/Ansku

6 kommentarer:

Mitt vita hus på landet sa...

Härliga bilder som alltid, hade vi bott lite närmare hade jag gärna kikat förbi din butik!

Lycka till med mage & bebis! :)

//Madelene

Jenny sa...

Hej Ansku!
Ert hus är så fint!!

Låter jättehärligt med Finlandsbesök o finsk julmat:)

Ha det bra!

Kraam Jenny

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fin husfärg (tror vi har likadan faktsikt) ;)
Du verkar ha fina saker på i din webbutik, ska kika lite noggrannare där.

Kram F

Nanna sa...

Oj vad vackert huset är!

Jag har inte det problemet med min birma som tur är. Hon gillar bara att tugga på antennerna till routern... När är det nu dags för krabaten att komma? Hoppas att du känner dig utvilad efter finlandssemestern! :)

Stor kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tjohoo!

Underbar blogg, ett otroligt vackert hem. Och inte nog med detta, du är finlandsvensk också :)
Min far är finne, så man är ju en halv finne ;)

Önskar dig en God Jul! Kramar Maria

Claras hem på byvägen sa...

Hoppas ni hade en härlig semester...det verkar så=). Det va första gången jag tittade in hos dig och åå va glad och inspirerad jag blev. Hit kommer jag verkligen tilbaka!

...och jag väntar med spänning på de fina grejerna till min sons rum som jag har beställt hos dig=)!

Må så gott!
Kram Clara