onsdag 27 augusti 2008

"gasolhuset"



Sambon har byggt ett litet hus där två gasolflaskor fått sin plats. Jag målade "gasolhuset" vitt för att testa färgen som blivande husfärg. Färgen är äggskalad vit. Kanske vore finare om färgen bruter lite mer. Tanken är att måla huset vitt, renovera garaget och måla sen falurött samt "blivande uthus med bastu" skulle bli falurött det också. Men den stora frågan är: ska vi låta huset vara ljusgult .. ? I så fall får vi glömma faluröda färgen helt och satsa på ljusgult på alla byggnader.. Vad tycker ni ?



P.s. Den blåa grunden som syns på översta bilden är annars målat med ljusgrå färg, det är ju bara baksidan av huset som inte fått grunden målat än...

kram A-M




1 kommentar:

Julias vita drömmar sa...

Så fint ni gjort!

Jag är väldigt förtjust i ljusgula hus :)

Jag kan slå vad om en tia ;) att du beställt en likadan pläd som jag har. Är den möjligtvis från Me and my home?

Kram!

(Min dator sjunger på ststa versen, så om jag inte hör av mig så vet du varför, den ska lämnas in imorgon)